alle producten van Slimdruk

Het laten drukken van een magazijn heeft sterke voordelen!

 Terug naar overzicht

01 maart

Hebben magazines nog een rol in de moderne wereld?

Het lijkt soms wel dat papieren magazines tot het verleden behoren. We doen toch alles online? Er zit toch niemand meer te wachten op fysieke media? 
Wij vragen ons af, is dat werkelijk zo? Heeft de geprinte media zijn tijd gehad. Of weet het zich nu opnieuw te manifesteren en biedt het voordelen die juist ten opzichte van online media extra sterk naar voren komen.

Magazines drukken

De vergeten voordelen van bedrukte media in een online-wereld

Ook al is de digitalisering van onze samenleving een bedongen feit zouden we ons lelijk vergissen als we denken dat bedrukte media niet langer een rol speelt. Het is bijna ironisch. Maar dankzij de opkomst van digitale, altijd aanwezige, media lijkt er inmiddels een vernieuwde vraag te zijn naar printwerk. Hoe mooi en handig onze smartphones en tablets ook zijn, zijn ze onderhevig aan nadelen. En deze nadelen benadrukken juist de voordelen van geprinte media en de kansen die brochures (magazines) met zich mee dragen.

Let op! Hoe magazines de aandacht trekken en vast weten te houden

Los van de ontelbare onderzoeken die ernaar verricht zijn is het onomstotelijk anekdotisch bewezen. De stormvloed aan informatie die ons via schermen wordt aangeboden betekent ook dat we sneller afgeleid zijn. Een niet te onderschatten probleem als je probeert een heldere boodschap te communiceren. Dit is de aard van het beest. Smartphones en andere schermen overvloeden ons met afleidingen.
Het is juist de ‘beperkte’ aard van een magazine of brochure die rust geeft en zonder ongewenste afleidingen helder iedere boodschap overbrengt. Ook de fysieke vorm waarin de informatie wordt gedeeld nodigt de lezer uit om de aandacht te focussen. In andere woorden leest een magazine nu eenmaal fijner. En omdat de informatie statisch is heb je als auteur alle controle over de informatie die jij wilt delen.

Voordelig brochures drukken

Het middelpunt van aandacht

Een smartphone of tablet is zo gewoontjes geworden dat niemand er meer van opkijkt. De impact die je kan maken met je media via de schermen verliest daarmee impact. De fysieke aanwezigheid van een magazine of brochure daarentegen weet altijd de aandacht te trekken. Het is het platform zelf dat ons op een bijna onderbewust niveau doet lezen. Daar komt bij dat zoals gezegd de aandacht volledig bij de inhoud blijft liggen. 

Beter voor de ogen, beter voor het slapen

We gaan niet in op de vraag of schermen slecht zijn voor onze ogen. Maar wat we allemaal moeten onderkennen is dat het vooral in de avond niet goed voor je is om continue licht in je ogen te schijnen. Het gemiddelde scherm geeft aardig wat lumen af en los van wat het doet met je ogen is het slecht voor je rust. Het wordt in het algemeen dan ook sterk aangeraden om minstens een uur voor het slapen gaan geen gebruik te maken van tablet of smartphone.
Dat veel mensen het fijn vinden om te lezen voor het slapen doet daar niks aan af. De oplossing voor dit probleem bestaat al langer dan het probleem zelf. Maar dit gegeven doet wel benadrukken dat er nog steeds een vraag is naar geprinte media. Misschien wel meer dan vroeger.

Iets in de handen

Dat magazines zeer veel verschillende rollen kunnen spelen zal je niet verbazen. Ze kunnen gebruikt worden als ondersteunende informatie voor vakmensen. Ze kunnen puur als vermaak dienen of ze kunnen een commerciële rol spelen. We hebben het dan niet alleen over de bijvoorbeeld promotiemedia die ze bevatten. Vaak als mensen lid worden van een vereniging of andere organisatie vinden ze het fijn om dat lidmaatschap bevestigd zien. Je ziet dan ook regelmatig dat mensen als beloning toegang krijgen tot blogs en overige media. 
En toch vinden het de meeste mensen het toch fijnst om dan beloond te worden met het regelmatig ontvangen van een magazine. Het is de fysieke vorm die mensen waarderen en direct bijdraagt aan meer loyaliteit aan de organisatie of vereniging.

Goedkoop brochures drukken bij Slimdruk

Het beste van beide werelden

Dat geprinte media nog steeds relevant is of zelfs weer aan het opleven is betekent natuurlijk niet dat online media ondergeschikt daaraan is. Het gaat erom dat beide vormen bestaansrecht hebben en dat de onderlinge voor- en nadelen betekent dat ze elkaar perfect kunnen aanvullen. Het spreekt dan ook voor zich dat drukwerk in welke vorm dan ook moet voldoen aan voorwaarden die aansluiten bij het de over te brengen boodschap.
En of het nu on- of offline is de kwaliteit moet altijd goed zijn. Bij een magazine drukken is dan belangrijk dat je dat door en partner laat doen die je content in een passend format weet vorm te geven. Als de combinatie tussen goed drukwerk en de juiste content samen weet te komen dan heb je alle middelen in huis om je boodschap effectief over te brengen.

4.7 van 5

Onze reviews:

Wij vinden uw mening erg belangrijk om onze service nog beter te maken.


Telefoon: 058 8200 200
Email: info@slimdruk.nl
Twitter: @slimdruk
Facebook: slimdruk

Van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09:00 t/m 17:00 uur


Vraag een offerte aan


  • Gratis levering
  • Scherpe prijzen
  • iDEAL / PayPal
  • Gratis bestandscontrole
  • Snelle levering
  • Uitgebreid assortiment
  • Servicedesk
  • Anoniem afleveren
  • Bekijk alle voordelen