alle producten van Slimdruk

Folders bestellen? Zo maak je een krachtige folder

 Terug naar overzicht

11 oktober

Tip 1: Zorg voor een spetterende koptitel
Formuleer een korte en pakkende koptitel die de lezer meteen grijpt. Communiceer een positief geformuleerde en interessante vraag of schets een ideaalbeeld. Bijvoorbeeld: ‘100% hoger rendement behalen?’. Deze vorm speelt namelijk het best in op de menselijke emotie en heeft de meeste invloed bij het maken van keuzes. Dus ook bij het wel of niet lezen van een folder. 
 
2: Gebruik opvallende beelden
Zorg voor fotomateriaal dat opvalt en jouw verhaal vertelt. Run je een kapperszaak? Kies dan voor een rustige sfeerbeelden en van de behandelingen zelf. Maakt het liefst gebruik van zoveel mogelijk zelfgemaakte beelden. Dit komt een stukken geloofwaardiger over. Voor hogere kwaliteit eigen foto’s is het slim om een professionele fotocursus te volgen. Lukt dit niet of hebt je hier geen tijd voor? Neem dan eens kijkje voor gratis stockfoto’s op de website van Unsplash.
 
3: Folder = huisstijl
Wat je ook op je folder plaatst, sta goed stil bij de huisstijl! Denk aan de fonts die je op andere uitingen gebruikt en het kleurgebruik. Zo zijn je folders, stickers, roll-up banners en ander drukwerk één geheel wanneer je bijvoorbeeld op een beurs staat. Sta daarnaast ook stil bij de afwerking van de folder. Kies bijvoorbeeld voor een kwalitatieve afwerking als glanslaminaat. Daarnaast geeft ook de dikte van het papier een bepaalde indruk bij je lezers achter.
 
4: Maak de folder ‘scannable’
Ook al zeggen beelden vaak al meer dan duizend woorden, ook de inrichting van tekst is natuurlijk belangrijk bij het opmaken van een folder.  Want laten we eerlijk zijn: als je niet zoveel te vertellen hebt, dan had je waarschijnlijk wel voor een flyer gekozen. Je hebt dus de ruimte en neem die dan ook. Splits de tekst op in korte alinea’s met overzichtelijke kopjes. Dit zorgt er voor de tekst vriendelijk en uitnodigend is om te lezen. Bedenk daarnaast goed welke relevante vragen je lezer heeft en zorg ervoor dat je de belangrijkste vragen beantwoordt. 
 
5: Meten = weten
Meten is weten en dat is natuurlijk een hele bekende term uit de marketingwereld. En ook hier gaat deze vlieger op, want uiteraard wil je natuurlijk het effect van je folders bepalen. Afhankelijk van het doel van de folder kun bijvoorbeeld een speciale actiecode communiceren. Dit kan zijn voor het verkrijgen van een korting of extra service. Je genereert hierdoor naar verwachting meer acquisitie. Bovendien stelt je deze code in staat om te analyseren wat het effect van de folder is.

4.7 van 5

Wij vinden uw mening erg belangrijk om onze service nog beter te maken.


Telefoon: 058 8200 200
Email: info@slimdruk.nl
Twitter: @slimdruk
Facebook: slimdruk

Van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09:00 t/m 17:00 uur


Vraag een offerte aan


  • Gratis levering
  • Scherpe prijzen
  • iDEAL / PayPal
  • Gratis bestandscontrole
  • Snelle levering
  • Uitgebreid assortiment
  • Servicedesk
  • Anoniem afleveren
  • Bekijk alle voordelen